ساری – معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران از طراحی راهبردی تجاری کشور خبر داد و گفت: اعزام رایزن های بازرگانی به ۳۰ کشور و ایجاد شعب بازرگانی خارجی از مهمترین راهبردهاست.

​به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب بدری پیش از ظهر یکشنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان مازندران یادآور شد: برای طراحی این راهبردها از کمکهای دانشگاهیان کمک گرفتیم و باید از تجربیات دیگر کشورها هم استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بازارهای آبی و خاکی کشورهای همسایه را در اولویت قرار دادیم، گفت: نقشه راه راهبردی تجاری در حال تهیه است و برای هر منطقه و کشور در حال مطالعه است.

بدری، ایجاد شرکتهای بزرگ صادراتی را از مهمترین برنامه های بیان کرد و گفت: در کنار شرکتهای کوچک باید شرکتهای بزرگ و شرکتهایی که تولیدات همگروه دارند را تولید کنند که سبب تقسیم کار و توسعه بازاریابی می شود.

معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران، جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی را از دیگر برنامه ها برشمرد و گفت: در سال گذشته هر هفته میزبان یک هیئت خارجی بودیم که بیشتر آن از کشورهای اروپای غربی بوده ایم.

بدری با تاکید بر اینکه فرصتهای سرمایه گاری در استانها باید بصورت دقیق شناسایی شود، یادآور شد: یکی از مهمترین برنامه ها، اعزام رایزن بازرگانی به کشورهای دیگر است.

وی ایجاد ۱۰ شعبه سازمان توسعه و تجارت در خارج از کشور را از دیگر برنامه ها برشمرد و گفت: ۱۱ رایزن بازرگانی به خارج از کشور اعزام شدند که مصوبه اعزام ۳۰ رایزن بازرگانی نیز گرفته شده است.

بدری با اشاره به نامگذرای شعار سالجاری گفت: این ابتکار مهم و با اهمیت مقام معظم رهبری در واقع اشاره به فرهنگسازی است و برای تغییر و تحول در هر موضوی باید فرهنگسازی کرد.

وی با گرامیداشت روز ملی صادرات گفت: این روز زمینه ساز تاثیرگذرای بر سیاستگذاران درباره برنامه ریزی اقتصادی و تجاری کشور است.

بدری به رابطه نزدیک صادرات و توسعه اشاره کرد و گفت: در کشور ما نیز به این مهم توجه شده و در دولت جدید برای توسعه پایدار برنامه ریزی ویژه شده است.

این مسئول گفت: احیای مجدد شورای عالی صادرات غیرنفتی در تیرماه سالجاری برای شناسایی توانمندی ها و مشکلات صادرات از جمله برنامه های دولت بوده است.

بدری یادآور شد: ارائه لایحه خروج از رکود تورمی که از سوی دولت به مجلس ارائه شد از دیگر گامهای دولت برای توسعه اقتصادی است و بر اساس بندهای آن، تحریک اقتصادی بر اساس بازارهای خارج برنامه ریزی شده است.

وی گفت: در راستای بازاریابی و شناخت بازارهای هدف دولت برنامه هایی را شروع کرده است و سازمان توسعه و تجارت در این زمینه نیز اقدام کرده است.

خبرگزاری مهر